Asfalistra365 Guarantee

Ποιες οι διαδικασίες για την αποκατάσταση της ζημίας μετά από ατύχημα;

Σε περίπτωση που δεν ακολουθηθεί η διαδικασία του Φιλικού διακανονισμού, απαιτείται η συμπλήρωση Δήλωσης Ατυχήματος και κατάθεση αυτής στην ασφαλιστική εταιρία εντός 8 ημερών από την ημέρα του ατυχήματος.

Συμφώνα με το νόμο αυτό αποτελεί υποχρέωση του ασφαλισμένου, είτε ευθύνεται είτε όχι για το ατύχημα, απέναντι στην ασφαλιστική του εταιρεία, όπως είναι και η υποχρέωση του να προσκομίσει στην ασφαλιστική εταιρεία κάθε πληροφορία και έγγραφο που κρίνεται αναγκαίο για τον χειρισμό της υπόθεσής από τον ασφαλιστή.

Την Δήλωση Ατυχήματος ακολουθεί η Αίτηση Αποζημίωσης, η οποία γνωστοποιεί στην ασφαλιστική την ανάγκη για αποζημίωση ατυχήματος και την καλεί να λάβει τα απαραίτητα μέτρα και να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες.

Αποζημίωση ατυχήματος από ασφαλιστική: πόσο γρήγορα γίνεται ;

Σύμφωνα με το νόμο, οι ασφαλιστικές εταιρίες είναι υποχρεωμένες να προχωρούν στην έκδοση Προσφοράς Αποζημίωσης εντός τριών μηνών από την γνωστοποίηση της Αίτησης Αποζημίωσης. Σε περίπτωση που υπάρχουν κωλύματα, ως προς την ευθύνη, την έκταση της ζημιάς ή άλλες σημαντικές παραμέτρους, δεσμεύονται (εντός του ίδιου διαστήματος) να δώσουν μια αιτιολογημένη απάντηση στην Αίτηση Αποζημίωσης

Η προσφορά αποζημίωσης της ασφαλιστικής εταιρίας θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  1. το ακριβές προσφερόμενο ποσό αποζημίωσης
  2. τον τόπο πληρωμής
  3. τον χρόνο πληρωμής και
  4. τον τρόπο πληρωμής ή αποκατάστασης της ζημίας.

Από τη στιγμή που θα εκδοθεί η Προσφορά Αποζημίωσης εντός 20 ημερών καταβάλλεται το ποσό της αποζημίωσης εκτός και αν υπάρξει διαφοροποιημένη συμφωνία ανάμεσα στα δύο μέρη.          

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την καταβολή αποζημίωσης είναι:

  • Η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος
  • Η ταυτότητα του δικαιούχου
  • Το δίπλωμα του οδηγού
  • Τα πρωτότυπα τιμολόγια ανταλλακτικών και εργασίας
  • Αντίγραφο της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου τραπέζης με πρώτο δικαιούχο του λογαριασμού τον δικαιούχο αποζημίωσης.

Ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να ζητηθούν πρόσθετες   βεβαιώσεις από επίσημους φορείς, όπως την Πυροσβεστική Υπηρεσία σε περίπτωση πυρκαγιάς, την ΕΜΥ σε περίπτωση ζημιών από φυσικά φαινόμενα, την Αστυνομίας σε περιπτώσεις κλοπής.

Τι πρέπει να προσέξω για την επισκευή του οχήματος μου;

Η επισκευή του οχήματος  δεν πρέπει να προχωρήσει α) χωρίς να ενημερωθεί η ασφαλιστική εταιρεία, που θα κληθεί να αποζημιώσει το ατύχημα και β) χωρίς να έχει επιθεωρήσει και να έχει καταγράψει τη ζημιά ο εντεταλμένος πραγματογνώμονας, προκειμένου να κοινοποιήσει την έκθεση πραγματογνωμοσύνης στον αρμόδιο διακανονιστή.

Τι πρέπει να κάνεις σε περίπτωση που έχουν προκληθεί σωματικές βλάβες;

Σε περίπτωση που το ατύχημα προκαλέσει σωματικές βλάβες, η ασφαλιστική εταιρεία θα πρέπει να γνωρίζει τα στοιχεία των τραυματισμένων καθώς και το νοσοκομείο στο οποίο μεταφέρθηκαν. Το ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις Φιλικού Διακανονισμού, με ύπαρξη μικρών σωματικών βλαβών.

Καλέστε μας τώρα